Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Jak jsme hledaly ideální zákaznici a ladily eshop

0

Znovu jsme se sešly s naší bývalou učitelkou Kánskou. Tentokrát na pracovní poradě číslo 2. Základní kameny – klíčová slova už jsme měly. Teď zbývalo už jenom vystavět s jejich pomocí e-shop, který by byl příjemný na ovládání a lidé by se na něj rádi vraceli. Jak na to? Upřímně řečeno měly jsme jenom docela mlhavé představy. Samy jsme si ale s internetem tykaly, takže jsme chtěly, aby naše stránky byly srozumitelné a přátelské. Jak je ale takové udělat?

Neprodáváme šunt z tržnice, sázíme na kvalitu

„Mělo by být na první pohled vidět, co váš e-shop prodává. Vzbudit zájem. Musí být jasné, proč by si zákaznice měly koupit právě vaše ponožky a svetry a ne jiné. Zkuste nad tím chvilku přemýšlet,“ vyzvala nás učitelka. „Chceme nabízet kvalitní ponožky a svetry z ovčí vlny. Vlnu té nejvyšší kvality a dokonalou ruční práci. Žádný levný šunt odněkud z tržnice. Sázíme na kvalitu, a to jak u materiálu, tak u práce,“ začala po chvíli Julka. „Fajn, to je důležité. Měly byste si také zkusit představit, jaká bude vaše typická zákaznice. Předpokládám, že u vás budou nakupovat hlavně ženy. Jak myslí, jak se chová, co preferuje. Jasně, teď ještě žádné zákaznice nemáte, ale už z toho, jaké jsou vaše svetry a ponožky si určitě dokážete představit, komu se asi budou líbit,“ dodala Kánská.

Vyčerpávám se objevováním cílovky


Teď jsem promluvila já. „Určitě to budou ženy. Sázela bych spíš na mladší, tak od 20 do 40 let, protože svetry jsou kreativní, barevné, originální. Usedlejší starší ženy asi moc neosloví. U ponožek bych to ale posunula ještě na nižší věk. Myslím, že o barevné ponožky budou mít zájem i náctiletí. Spíš bych řekla, to nadchne lidi, kteří si potrpí na trvale udržitelný život, nechtějí ničit tuhle planetu. Protože ovčí vlna je tím nejkvalitnějším materiálem, vydrží dlouho. Takže spíš uvědomělejší ženy, které se vzdělávají, zajímají se o svět kolem sebe a neřídí se při výběru oblečení jenom cenou, jsou ochotné za kvalitu zaplatit.“ Docela jsem se vyčerpala, ale měla jsem pocit, že tohle by pro začátek stačilo.

Nabízíme i originalitu na zakázku

Shodly jsme se pak, že jsem to vystihla docela dobře. S klíčovými slovy jsme pak pracovaly při tvorbě domovské stránky i kategorií. Dlouho jsme všechno ladily, aby to vypadalo přirozeně. Měly jsme k dispozici i fotografie jednotlivých svetrů a ponožek. Kromě základních modelů jsme chtěly nabízet i pletení svetrů a ponožek na zakázku s ohledem na individualitu nositele. „S tímhle byste ale měly být opatrné. Řekněte si za to dostatečnou cenu a čas na zhotovení. Myslete na to, že tenhle marketing je sice důležitý, abyste prodávaly, ale převážně budete trávit svůj čas u jehlic,“ vysvětlovala nám Kánská. Přikyvovaly jsme. Uvědomujeme si ale na druhou stranu, že marketing není dobré podcenit, jako se to uvádí zde.

Plánujeme zapojit i sociální sítě

Základní část e-shopu už jsme měly hotovou. Myslím, že to nebylo špatné. „Třeba ty věci na zakázku můžete spustit přes Facebook, Instagram. Super bude, když tam promluví někdo, komu jste už takový svetr nebo ponožky pletly. Ukáže, jak to vypadá, jak to vypíchne osobnost. Všechny vaše nápady se zúročí,“ objasňovala nám učitelka. Tohle byl rozhodně dobrý nápad. Měly jsme samozřejmě v plánu z e-shopu dávat proklik na Facebook a jinam. Pak by to skutečně mohlo mít násobící efekt. „A ještě něco. To, co jsme společně teď vytvořily, sice vůbec není špatné, ale stejně bych vám doporučila přejít brzy na profesionální webdesign. To, co jsme si tu zkusily, to se vám neztratí,“ uzavřela diskusi. Víme, že v online marketingu máme ještě rezervy a nejsme samy, jak popisuje tento text, ale našlápnuto snad máme docela dobře.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *