Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Jak jsme se vrátily zpátky ke slovu

0

Zaklepeme na dveře kabinetu učitelky marketingu Kánské. Vyjde její kolegyně Šmídová, se kterou mají společný kabinet. Měly jsme ji na matematiku. „Učí dneska do dvou,“ odpovídá na naši otázku. „A víte co, děvčata? Pojďte dovnitř. Co byste vlastně potřebovaly?“ v krátkosti jí vysvětlujeme, že jsme se pustily do podnikání, a tak trochu si nevíme rady s marketingovou strategií. Proto jdeme za bývalou učitelkou.

Jdeme otravovat svoji učitelku

„Podnikat? To máte tedy odvahu,“ pokývne uznale učitelka Šmídová. Chvíli si povídáme.  „Už ji tu máte,“ zvolá, když se krátce po druhé hodině otevřou dveře. Vyslovíme svoji prosbu. S napětím čekáme, jestli nás nepošle k čertu. Přece jenom má za sebou dlouhé hodiny výuky a dělat někomu marketingovou poradkyni nemá v náplni práce. Kupodivu nás ale trpělivě vyslechne. „To je úžasný nápad holky. Proč ne, můžeme to spolu probrat. Jestli vám moct radou nějak pomoci, pomohu,“ řekla nám. Uvařila kafe a otevřely jsme před ní desky s našimi sepsanými nápady a notebook. Dychtivě naslouchala našemu gejzíru nápadů. Když jsme skončily, na chvilku se odmlčela.

Dostáváme studenou sprchu

„Jsou to všechno senzační nápady holky, všechna čest. Ale jdete do toho ze špatného konce. Je potřeba začít od začátku a dát tomu všemu nějaký řád. Je super, že chcete zkusit víc forem reklamy, ale musí to být promyšlené, propojené, vzájemně se doplňovat. Jedině tak to bude mít násobící efekt,“ řekla. Chvíli jsme na sebe koukaly jako opařené. Pak nám ale došlo, že vlastně má pravdu. Chtěly jsme se vrhnout na všechno najednou a nezaměřily se na nic pořádně. „A co byste nám poradila?“ vyhrkly jsme současně. „Začala bych tím e-shopem. Využily jste nějaké šablony zdarma, dobře. Není to sice ideální řešení, ale nějak se začít musí. A chápu, že nemáte moc peněz do začátku. Takže se odrazíme od toho e-shopu. Sice moc možností nenabízí, ale už tady byste měly vsadit na důležitá klíčová slova a jednoduchou přehlednou obsahovou strukturu, ve které se návštěvník stránky neztratí,“ vysvětlila nám. Klíčová slova rozhodně nejsou mrtvým pojmem, jak se dočtete v následujícím textu.

Hledáme klíč ke svetrům a ponožkám

Ponořily jsme se tedy do úpravy e-shopu v dané aplikaci. Ukázaly jsme učitelce Kánské dopodrobna náš pokus o e-shop, který jsme předtím vytvořily. „Není to špatné, ale chce to nejdřív promyslet, teprve potom to tam začít ládovat. Důležité je třeba v Google AdWords najít vhodná klíčová slova. Totéž udělat i v seznamu. Zjistíte si, co lidé nejčastěji hledají. Něco z toho byste měly zakomponovat už rovnou do toho e-shopu. Samozřejmě tak, aby to vypadalo přirozeně. Významně vám to pomůže,“ vysvětlovala Kánská. Jak se říká, je třeba začít od Adama. Na počátku bylo slovo. To platí pro marketing na internetu zcela jistě. A tak jsme se tedy vrátily zpátky k základnímu kameni – ke slovu. Hledaly jsme společně klíč k našim svetrům a ponožkám – tedy ta správná klíčová slova.

Domlouváme si pokračování

Dokonce jsme se dozvěděly, že nástroj Google trends u mí zjistit hledanost klíčových slov v určitých regionech a státech. Dokonce má i časovou, podle které se dá zjistit i sezóna prodeje daného výrobku. Začaly jsme tedy hledat a naplňovat e-shop. „Měly byste mít taky od začátku představu, jak by váš obchod měl probíhat a růst, aby vás to nezaskočilo. Mohlo se totiž stát, že rozjedete kampaň a objednávky budou jenom pršet a vy nebudete stíhat…“ I v tomhle jsme jí daly za pravdu. Ostatně jak se píše v tomto článku, hlavně velké firmy vydávají za online reklamu obrovské sumy, a to se samozřejmě projeví i na obratu. My ale nechceme být megafirmou. Uzavřely jsme poradu a dohodly na pokračování pozítří.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *