„Potřebujeme magazín s články, v nichž bude nenápadně důraz na SEO,“ prohlásila jednoho dne Julka. Tehdy už jsme měly e-shop docela dobře rozjetý a jeho design byl originální, snadno zapamatovatelný a zákaznice elegantně naváděl ke koupi. Ještě to ale chtělo něco navíc. Něco, aby se k nám rádi vracely a kupovaly třeba i neplánovaně.

 

Rozdávám rozumy

Rozhodly jsme se nad tím zapřemýšlet, a aby nám to šlo co nejlépe, otevřely jsme si k tomu jedno odpoledne lahvinku červeného vína. Po dvou deci začaly nápady přicházet skoro samy. Ostatně, co je to optimalizace pro vyhledávače, o které se dočtete třeba tady, už jsme se něco dozvěděly.  „Nejvíc mne baví, když se někde dozvím něco nového a vlastně to vůbec nečekám. Tuhle jsem si na netu listovala katalogem čajů, a rozklikla jsem tam článek o tom, jak zelený čaj pomáhá s hubnutím. O studii vědců, ale napsané tak, že jsem to zhltla jedním dechem,“ vysvětlovala jsem Julce zaníceně. „Fakt je, že jsem si nakonec nechala poslat velký balík čaje, a to jsem to vůbec neměla v plánu. Něco podobného potřebujeme i my,“ rozdávám nahlas rozumy. Julka souhlasila.

 

Nezapomeň na roboty, varuje kamarádka

„Co třeba výhody ovčí vlny? Mezi lidmi je spousta alergiků. Co třeba napsat o tom, jak je vlna a svetry a ponožky z ní hypoalergenní?“ začala vyprávět Julka. Líbilo se mi to. „To je super. Ale chce to, aby ty články byly dobré. Aby tam byly nové informace, něco, co čtenářky zaujme. Kecy typu ovčí vlna je hypoalergenní, tak si koukejte koupit naše svetry, nikoho neohromí. Musíme na to mazaně,“ rozvíjela jsem její myšlenku. „Jasně, ale na nějakou přehnanou kreativitu bych moc nesázela. Nezapomeň na to, že to roboti rozhodují, co ne tebe vykoukne z vyhledávače. Sebeúžasnější text je ti úplně na nic, když tam nebudou žádná klíčová slova,“ oponovala mi kámoška a já jí musela dát za pravdu.

ČÍST  Jak jsme hledaly ideální zákaznici a ladily eshop

Hledáme šikovného psavce

Chce to prostě nějaký rozumný kompromis. Zajímavý text, který dokáže zabít dvě mouchy jednou ranou. Nadchnout čtenáře i nakrmit správně roboty. Bude to jako mezi dvěma mlýnskými kameny. Na jedné straně tě drtí roboti, na druhé kreativita. „Začínám pochybovat, že to zvládneme, nemůžeme si přece najmout nějakou seo agenturu, na to nemáme prachy,“ svěřila jsem se rozpačitě Julce. Myslím ale, že později možná i nějakou agenturu oslovíme, mohli bychom si posvítit na konkurenci, o tom se více píše v následujícím článku.  „Neboj, to dáme, mám plán,“ ujistila mne Julka s alkoholem zčervenalými tvářemi. „Řeknu ségře. Ta psát rozhodně umí,“ vysvětlila mi Julka. To rozhodně není špatný nápad. Její mladší sestra Jarmila studuje gympl a dělá elévku v okresních novinách.

 

Najímáme si ségru jako copywriterku

„Perfektní,“ ocenila jsem Julčin nápad. „Jenže jak ji kočírujeme? Aby to prostě neskončilo jenom těmi krásnými texty,“ vyjádřila jsem trochu pochybností. „Zkusíme to samy. Pro vyhledávání klíčových slov použijeme Google Adwords a připravíme pro ni klíčová slova. Najdeme jí podklady. Vysvětlíme jí, jak psát. Stručně, čtivě, zajímavě,“ objasňovala kamarádka. Tedy klobouk dolů. Julka dneska vážně perlila, ale v tom pozitivním smyslu. „A hele víš co, rovnou jí brknu. Jestli už je doma, mohla by se stavit a pokecáme o tom,“ napadlo Julku a hned se hrnula po mobilu. Slovo dalo slovo a Jarmila za chvíli zvonila u naší branky. Vychrlily jsme na ní, co chceme a společně se pustily do práce. Vytipovaly několik klíčových slov a narazily i na jednu zajímavou studii o ovčí vlně. Jarmila měla za úkol ji přepsat čtivě a s použitím klíčových slov. „Hlavně žádné dlouhé texty a krátké výstižné nadpisy,“ kladly jsme jí na srdce. Výsledek naší dámské jízdy dopadl nakonec docela obstojně…

ČÍST  Jak jsme hledaly ideální zákaznici a ladily eshop